



Removed: General Organisation of

Radio and TVHistorical record: last active at

24.04.2025 13:16

List

Historical record: last active at 24.04.2025 13:16

Туре	Entity	
List name	United Kingdom	
Programs (1)	Syria	
Listed (1)	26.06.2012	
Remark	Media	

Names (1)

Last name/Name	General Organisation of Radio and TV
Full name/Name	General Organisation of Radio and TV
Туре	Primary name

Addresses (1)

Country	Coming Apple Deputation
Country	Syrian Arab Republic

Notes (2)

State-run agency subordinate to Syria's Ministry of Information and as such supports and promotes its information policy. It is responsible for operating Syria's state-owned television channels, two terrestrial and one satellite, as well as government radio stations. It has incited violence against the civilian population in Syria, serving as a propaganda instrument for the Assad regime and spreading disinformation.

State-run agency subordinate to Syria's Ministry of Information and as such supports and promotes its information policy. It is responsible for operating Syria's state-owned television channels, two terrestrial and one satellite, as well as government radio stations. It has incited violence against the civilian population in Syria, serving as a propaganda instrument for the Assad regime and spreading disinformation.

Historical data

Names (1)

Status	Historical (last time active at 28.02.2022 05:16)
Last name/Name	General Organisation of Radio and TV
Full name/Name	General Organisation of Radio and TV
Туре	Prime alias

Addresses (1)

Status	Historical (last time active at 28.02.2022 05:16)
Country	Syrian Arab Republic
Full address	Al Oumaween Square P.O.Box 250 Damascus Syria

Identification documents (1)

Status	Historical (last time active at 28.02.2022 05:16)
Туре	Further Identifiying Information: Media

Updated: 28.08.2025. 20:16

The Sanction catalog includes Latvian, United Nations, European Union, United Kingdom and Office of Foreign Assets Control and Canada subjects included in sanction list.